Mijn verlangen van Jodi Ellen Malpas

Genre: Roman
Uitgever: Xander uitgeverij
2017

ISBN: 9789401607926

Dank aan Xander uitgeverij voor het recensie-exemplaar. Ik mocht dit boek lezen voor de blogtour

Het verhaal
Annie is nog nooit écht verliefd geweest. En door haar drukke baan als architect heeft ze eigenlijk ook geen tijd om te daten. Maar dan ontmoet ze tijdens een avond uit de mysterieuze Jack. Hun aantrekkingskracht is onweerstaanbaar.
Na een onvergetelijke nacht samen denkt Annie Jack nooit meer terug te zien, totdat blijkt dat hij de aannemer is van haar nieuwe project en ze samen moeten werken… Annie en Jack hebben moeite om werk en privé gescheiden te houden. Zijn ze in staat de verleiding te weerstaan of is de aantrekkingskracht te sterk?

Cover

jodi
Een mannentorso, met de handen van een vrouw die zijn stropdas los maakt. Titel in knalroze.
De cover trekt mij totaal niet aan. Dertien in een dozijn. Niet in het oog springend.
Je weet wel wat voor verhaal je kunt verwachten.

Mijn mening
Het boek neigt naar een New Adult, al is de seks minder prominent. Het gaat vooral om de worsteling van Annie en Jack om bij elkaar te kunnen zijn. Want dat gaat niet over rozen.
De momenten dat ze samen zijn is het genieten voor beiden en ook wel voor mij als lezer. Het geluk spat er vanaf. Maar zodra er een kink in de kabel komt, en dat zijn er nogal wat, vind ik het al minder interessant om te lezen.
Een deel van het verhaal is natuurlijk het gevecht dat Annie en Jack moeten voeren om eventueel samen gelukkig te worden. Maar de ellende op hun pad is wel heel extreem en vooral veel. Het had wat mij betreft stukken minder gekund. Aan het einde is het bijna een thriller. Nou hou ik wel van een goede thriller, maar niet in een liefdesverhaal.
Less is more. Misschien was het boek dan wel dunner geworden, maar voor mij ook geloofwaardiger. En zeer waarschijnlijk beter.
Het is voor mij het eerste boek dat ik van deze schrijfster lees, maar ze heeft mij niet helemaal weten te overtuigen. Toch wilde ik wel weten hoe het zou aflopen en in die zin wist ze me wel vast te houden….
3 sterren