De Herkansing van Anneke Kleine Staarman

Genre: Romantiek
Uitgever: In eigen beheer
2016

Dank je wel Anneke voor het recensie-exemplaar

Een post-it viel uit het dossier dat Carmen tegen haar borst hield. Hij fladderde op de grond als een vlinder met gebroken vleugels. Carmen pakte hem op en draaide hem om. Haar hart begon luid te kloppen toen ze zag wat er op het briefje stond geschreven: Carmen Gutiérrez, betrokken? Nachtclubs, een groot huis en een vriend die haar op handen draagt. Totdat blijkt dat haar eerste vriendje niet is wie hij zegt te zijn. Carmen vertrekt naar Maastricht om aan zijn grip te ontkomen. Nu is het tijd om voor zichzelf te kiezen. Ze trekt in bij haar vriendin Natascha. Al snel vindt ze een baan bij een advocatenkantoor. Daar ontmoet ze de knappe advocaat Jasper. Ze wil zich niet door hem laten afleiden. Maar hij bemoeit zich wel heel veel met haar. Is het wel zo toevallig dat ze juist bij dit kantoor een baan vindt? De herkansing is een boek over vriendschap, liefde en onmacht.

herkansing
Niet bijzonder, om niet te zeggen saai. In de winkel zou hij mij niet eens opvallen en ik zou er zeker zo voorbij lopen. Nee, niet de beste keuze voor een cover

Ik had best moeite om in het verhaal te komen. Carmen komt in het begin niet over als een sterk personage. Eerder een slappe hap, daardoor vond ik het ook lastig sympathie voor haar te hebben. En om een verhaal leuk te vinden, heb ik die sympathie meestal wel nodig. Gelukkig ontwikkelt Carmen zich zeker gedurende het boek, met als toppunt, voor mij, de aanvaring met Jasper tijdens de informatiebijeenkomst. Toen vond ik haar echt een heldin.
Het verhaal is best een beetje rommelig. Teveel personages met een te weinig duidelijke rol worden erbij gehaald. Zo begrijp ik echt niet waarom Daron en Seda aan het eind er ook bij moeten zijn. Hun rol in dit deel van het verhaal is mij niet duidelijk.
Is het dan alleen maar kommer en kwel, en onduidelijkheid? Nee, zeker niet! Het is best een leuk boek om te lezen en naarmate het einde nadert wil je ook echt wel weten hoe het afloopt, al is het niet verrassend. De nieuwsgierigheid zit hem dan meer in hoe het zich ontwikkelt.
Naast het mysterie is er gelukkig ook ruimte voor romantiek. Zonder dat het glazuur van je tanden springt.
Neem het boek gerust mee in de vakantiekoffer, je zult je er mee vermaken. Prima voor tussendoor.
3,5 sterren