Zoektocht terug van Marina Folkers

Genre: Chicklit
Uitgever: Ellessy
2017

Bedankt uitgeverij Ellessy voor het recensie-exemplaar.

Het verhaal
Wanneer Caitlin een paar dagen met een vriendin naar Londen gaat, laat ze haar vriend Steven met tegenzin achter in het Noorden van Engeland. In de hoofdstad kruisen heden en verleden elkaar geheel onverwachts. Al haar zekerheden, waaronder haar jarenlange, stabiele relatie, worden aan het wankelen gebracht. Ze klampt zich vast aan haar dromen, waarbij ze probeert een pijnlijk geheim verborgen te houden. Dit wordt haar echter moeilijk gemaakt door Max Jordan – filmster en befaamd charmeur -, die met plezier aan haar overtuigingen rammelt en daarmee de boel nog meer op de kop zet.
Via het bruisende uitgaansleven van Londen en de stranden van Cornwall raakt Caitlin het spoor totaal bijster. Lukt het haar de weg weer terug te vinden?

Cover

marina
Een strand met rotsen. De zee. Het zou overal kunnen zijn. Ik vind de foto mooi, maar of ik het echt geschikt vind voor een boekcover…Niet echt…

Mijn mening
Wat een irritant mens is die Caitlin zeg! Bijna het hele boek lang heb ik mij lopen opwinden over haar getut. Compleet van haar voeten geveegd worden door een bijzondere man, die haar ook wil, maar toch blijven emmeren over je ex, want hij biedt zoveel zekerheid…Mens doe je ogen open en kijk wat je kan krijgen!
En waarom zo moeilijk doen over die eerdere ontmoeting, een aantal jaar geleden? Hoe naïef kun je zijn…
Best knap van de auteur dat ze zoveel negatieve gevoelens over een personage weet op te roepen. Eén advies aan Caitlin, als ze echt zou bestaan, gooi die stomme lijstjes weg! En leef!
Dan Max…Max is een schatje. Type ruwe bolster, blanke pit. Wie zou er nou niet vallen voor zo’n man? En dan niet eens omdat hij beroemd is. Maar omdat als hij ergens voor gaat, dan gaat hij er ook echt voor.
Als stel vind ik het plaatje wel kloppen, al vind ik Caitlin een stom mens. En ik gun ze ook hun geluk, als dat voor hen is weggelegd. Al zou ik Max wel een leuker mens gunnen…
Ik weet dat het fictie is, maar ik heb zo met Caitlin en vooral Max meegeleefd, dat ze echt even als bekenden voelen.
Het verhaal heeft me meegesleept, toch een beetje tegen mijn verwachting in. En dat is leuk.
4 sterren